søndag den 2. maj 2010

Opdatering



Endnu en lille opdatering herfra os..

Vi har egentlig ikke oplevet det helt vilde, men synes nu alligevel at jeg ville skrive lidt om hvordan det går..
Foråret er kommet, og sammen med dette, er vores udendørstræning startet op, det er fantastisk. Hektor tager dog en lille pause fra intensiv træning (læs: træning 2 gange om ugen), hvor han så nu kun træner en gang. Hektor løber agility for min skyld, fordi jeg beder ham om det.. Og en gang i mellem er det også som om at han synes at det er rigtig sjovt. Men synes nu ikke at jeg ville presse ham til at løbe agility, derfor tager vi den lidt med ro.

Hektors manglende interesse for agilityen i øjeblikket, skyldes måske også at jeg først nu har en anden hund at sammenligne med. Luka er nemlig startet rigtig med agility, og er helt anderledes. Vil det på en anden måde end Hektor, meget mere ivrig, og har virkelig lyst til agility (det er næsten ligemeget om jeg løber med )

Der er stor forskel på de to..
Dejligt at have to så forskellige hund, der kan hjælpe mig med at blive bedre.. Luka stiller store krav til mig som løber, jeg bliver hurtigt gjort opmærksom på de fejl jeg laver (og det er ikke så lidt). Hvor Hektor har stor indflydelse på at jeg overhovedet blev bidt af agilityen, Hektor er meget trofast, men det kræver sit at holde hans gejst oppe :).


Hektor træner om tirsdagen i MBS, hvor Lene underviser. Det er et rigtigt hyggeligt hold vi har der.

Luka træner i KAF om onsdagen, hvor Maria og Dorthe underviser.. Derudover prøver vi at få os fedtet ind på diverse kurser mm. :)

Jeg og Luka har lige været på Jenny Damm kursus, en rigtig god dag, jeg fik rigtig meget ud af det.. Jenny forstod at lære fra sig, og havde mange gode observationer.. Jeg har helt sikkert fået noget at arbejde med.

Om lidt skal vi til Viby, og løbe agility. Hektor er meldt til, så må vi se hvordan det går.

Luka har endnu ikke haft sin debut endnu, har ikke følt mig klar, men han er meldt til fionia cup :)

Er taknemmelig over at have to så dejlige og kærlige hunde og dele min fritid med.
I får lige et lille billede af frække og altid sjove Luka, han er en værre vandhund..




1 kommentar:

  1. Hej hej...
    Held og lykke med agilityen. Kan se du skriver at I skal til Viby!!! I så fald ses vi der. Bare kik efter en`med en pænt stor blue merle :0)))
    Kh Liselotte

    SvarSlet