søndag den 17. maj 2009

Endelig en opdatering...

Puha, hvor er det længe siden at jeg har fået skrevet på bloggen, kan jo slet ikke huske hvad jeg og hundene har lavet..

Vi har fået trænet en del siden sidst, så meget som jeg nu har kunnet, da jeg er i gang med min bachelor opgave... Tænk at jeg snart er sygeplejerske..

Luka har været til udstilling i Aalborg, jeg og Luka kørte den lange vej sammen med kennel Shenaja, en rigtig hyggelig dag. Dog var dommeren ikke helt vild med Luka, det blev til en 2 præmie. Men vi gør det bedre næste gang. Vi mødte Lukas kuldbror Buster, hyggeligt.

Luka har gået til lydighed i foråret, og vi skulle d. 10 maj op til begynder LP1 prøven, han har været dejlig at træne med, men Luka er altså en hund med krudt bag i, så vi mangler en del træning endnu. Vi skulle op som hund nr 2, og jeg var selvfølgelig nervøs.. Luka var i bund og grund sød, selvom jeg var noget utilfreds da vi var færdige. Jeg havde svært ved at få hans opmærksomhed, Luka var nemlig noget forelsket i Nanna og hendes søde sheltier der sad ude på sidelinjen.. Men resultatet var noget bedre end jeg havde regnet med. Det blev til en 2 præmie, blot 3 point fra 1 præmien. Det havde jeg ikke forventet. Så jeg var stolt af min lille frække Luka.
Det var en super hyggelig dag.

Hektor og jeg har været til vores første officielle udendørs agility stævne, det gik faktisk rigtig godt. To fejlfrie løb, i sp1 og ag åben. Det var nogle ok løb, Hektor gjorde lige præcis som jeg sagde, så er det bare et problem når ejeren, mig, er lidt for tung bagi, og løber lidt for langsomt. Men det skal jeg nok arbejde med :-) Det vigtigste var at i alle 4 løb havde vi ikke en eneste slalom fejl, en succes for os... Det var en dejlig dag, men godt vejr, og søde mennesker omkring os. Tak til Lene fordi jeg måtte sidde i hendes telt, det var smaddet hyggeligt.


Foto: Vicky Bjerring



Hektor og jeg er endvidere i fuld gang med agility træningen, og ser frem til en masse stævner.
Luka holder lydighedspause, og er i stedet så småt begyndt på agilityen..

Vi har et par gange trænet lydighed med Nanna og hendes to sheltie tøser og Vicky, der har sheltierne Zimba og Dooby. Hyggelige dage, med godt selskab, og glade hunde. Sidst vi trænede var i min have, og vi fik hundene til at sidde stille i to sek. så Vicky kunne nå at forogtafere hundene.

Puha en lang smørre, må helle få opdatert bloggen noget oftere :-)

Foto: Vicky Bjerring

Ingen kommentarer:

Send en kommentar